keskiviikko 7. joulukuuta 2016

Joulukalenterin 7. päivä

Sampsan nimipäivä ja puolikuu. Tämän päivän postimerkki kertoo, että jossakin on pukki matkalla. Ei vielä täällä. Postimerkki on kallellaan, skannattu suoralaitaisesta kortista. Eihän se postimerkki aina oikein suoraan mene siihen kortin kulmaan.


Tämä merkki onkin aika vanha, vuodelta 1984. Tekijää ei tiedossa. Vai löytyiskö? 2. päivän postimerkin tekijäkin löytyi, kun eräs lukija sen tiesi. Auttaisiko joku? Tuossa vasemmassa yläkulmassa näkyy jotakin, mutta en saa siitä selvää.

Selailin ahkerasti nettiä siis. Löysin pitkästi tarinaa joulumerkeistä muuten; Kari Teramo, Joulumarkkien tarina. 

Joulusiivous on jäänyt vähän syrjään, kun on ollut noita vieraita ja juhlapäiväkin tässä. Löysin erään valokuva-albumin, josta uupui kaikki päiväykset ja tiedot. Sen kimpussa olin tämän päivän. Olihan tärkeää päivittää valokuvatieto ennen kuin unohdan kaiken. Hm. Olen valokuvien järjestämisessä vuodessa 2009, joten arkistointia ja päivittämistä on vielä monta vuotta. En usko, että useallakaan on kuvia albumissa. Pahoin pelkään, että ne nykyään jää jonnekin muistitikulle tai nettiavaruuteen. Valmista albumia on aina mukavampi katsella kuitenkin. En tosin niitä vierailleni tyrkkää, kuten mummut ruukaavat. Itse katselen ja muistelen. Ja mukava perintö lastenlapsille joskus.

Kuvissa tuvan lehtipinonurkkaus ja laatikko, mihin laitan kaiken ylimääräisen, sen tärkeän, odottaa myös päivitystä. Mitä joutuu roskiin, mitä muistojen kansioihin. Eihän kenelläkään ole tällaisia nurkkia? 

Kaikkea pilipalijuttua. Ei oikein tyylikästä..
Siis parin vuoden tärkeät paperit tuossa!

Tuolin takana mukavasti piilossa. Tuoleille olen jo järjestänyt kirppisvaatteita,
joita olen pessyt. Ystävältä säkillinen niitä. Niitä olen lajitellut:  ehkä minulle, toiselle, minulle, toiselle.
On mukava järjestää ja lajitella, kun on siivottavaa. Ties mitä sattuisi löytymään!

Noita mainoslehtisiä voisi käyttää kyllä askarteluunkin, vaikka näin! 


2 kommenttia:

  1. Merkin suunnittelija on Pirkko Vahtero. Tykkään myöskin laittaa valokuvat albumiin, mutta olen enemmän jäljessä kuin sinä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti tiedosta! Taidatkin olla postimerkkien erikoisasiantuntija. Olen iloinen, kun olet lukijani!

      Poista

Olen iloinen kommenteista!